, ciśnieniowe zbiorniki wody 

ciśnieniowe zbiorniki wody

Oglądasz wiadomości wyszukane dla słów: ciśnieniowe zbiorniki wody




Temat: Ciekly tlen a napedzanie rakiet
Hej




| A nie tanszy bylby rakietowy naped na wode? mozna ja nalac i ....
| .... czekac. moze zbiornik az tak szybko by nie zardzewial :)

Too smart by half, jak mowia Indianie. <VBG

A propos wody, dawna, dawno temu mialem taka rakiete na wode i sprezone
powietrze ladowane zmodyfikowana pompka do roweru, ale NASA nie chciala
zaplacic za licencje...


Mozecie sie smiac, ale w l.50-tych Rosjanie eksperymentowali z silnikami
rakietowymi na wode. Mialy posłuzyc jako przyspieszacze startowe dla
bombowców operujących z lotnisk polowych. Silnik taki to ciśnieniowy
zbiornik z wodą zaopatrzony w zawór i dyszę. Rozgrzewamy go np. w ognisku
powyzej temperatury krytycznej (ponad 374 st.C dla wody), otwieramy zawór,
wyplywająca woda przy spadku ciśnienia zamienia sie w normalną parę i juz.
Na przeszkodzie stanęła niestabilna praca, duży ciężar a przede wszystkim
brak matematycznego opisu zjawisk w takim silniku i płynąca zeń niemożność
obliczenia parametrów.

Pozdrovionka
Speedy





Temat: Lokalizacja rozdzielni głównej.
Tak, ale.
Jeśli pod pojęciem paliwo stałe rozumiem węgiel tudzież przetworzenia, bądź brykiety to trzeba się liczyć z zapyleniem.
Pył fatalnie wpływa na żywotność wyłączników. Do tego wysoka temperatura w pomieszczeniu pogarsza cieplne warunki pracy urządzeń (trzeba zostawić większą rezerwę pól).
Do tego w kotłowni zazwyczaj są ciśnieniowe zbiorniki z wodą obiegową, i bardzo bym nie chciał być zmuszony wyłączyć w tej tablicy cokolwiek jeśli instalacja ulegnie rozszczelnieniu

Pozdrawiam





Temat: zbiornik na wode, szesciokatny,


wiec precyzuje:

zbiornik zamkniety, bezcisnieniowy, bedzie stal na ramie z katownikow,
wypelniony czysta woda,
jakies 500kG w srodku.
calosc bedzie na kolkach, ale to chyba nie wplywa juz na obl.
zbiornika,
musze sprawdzic czy scianki (4mm ) beda ok, jakies spawy przyjac i
policzyc.
w rzucie ma on 900mm na 1000mm i wysoki na 600mm.
jaki schemat statyczny przyjac do scianek?, belke utwierdzona
obustronnie?, policzyc parcie na dole , moment i sprawdzic przekroj?
wiec pewnie zotanie ugiety z blachy  w litere U i dospawaja boki i
gore.
dno ma oparte na 4-ch krawedziach, tyle ile na katownik wejdzie
(90x90x8),
temp. trezba przyjac od -1st. C pewnie do 15st. C
aluminium musze dobrac sama, ale to mozna poszukac w tablicach,
nie wiem jakie mozna uzywac,
pierwszy raz zabieram sie do liczenia zbiornika


Jola,
Po pierwsze, ja bym radził użyć jakichś przepisów na zbiorniki
ciśnieniowe i porachować ten zbiornik przy jakimś małym ciśnieniu
obliczeniowym, typu 0.1 bar. Z kilku powodów, choćby z takiego, że
zbiornik nie jest otwarty. Moje prywatne skrzywienie każe mi poradzić
ASME BPVC SecVIII-1, bo tam akurat kanciaste zbiorniki są opisane
nieźle (Appendix 13). Kilka prostych wzorów, trochę liczb z tabelek i
gotowe. Ale 13445 też coś tam chyba ma. WUDT też, ale z WUDT może
wyjść czołg (grube ścianki). Oczywiście, można użyć
ogólnomechanicznego poradnika wytrzymałości materiałów, np Roark and
Young- tam jakiś gotowiec by się znalazł może. Skontaktuj się ze mną
na skype (użytkownik konrad_in_poole) wieczorem, to ci pomogę.
Konrad





Temat: Z serii - co tu ma być?
Zastanawiałem cię, czy do instalacji wodnej nie dodać dodatkowego zbiornika, który działałby podobnie jak hydrofor - u mnie pompa nabija ciśnienie w sieci, a jak potrzebna jest większa wydajność, włącza się na stałe. Ciekawe, czy zdałoby to egzamin? Na tych zdjęciach widać bojler i zbiornik na wodę oraz wyłącznik ciśnieniowy. Co ciekawe, u mnie raczej nie da się podłączyć na stałe wody z zewnątrz, bo gniazdo jest przystosowane raczej tylko pod elektryczną pompkę (też ją widać na zdjęciu). Cały czas też myślę nad większym zbiornikiem na wodę...
Pzdr, Kuba



Temat: głębinowka - czy ja dobrze kumam? (troche banalne)

Witam.

Jak zrobic aby moc, podlewajac ogrod, przestac podlewac i nie wyłączac pompy
głębinowej?

Mam wąż podłączony bezposrednio do pompy wiszacej w rurze, jak zamkne wode
pistoletem to pompa dalej pracuje i pompuje wode do weza i moze go rozerwac.

Wiec potrzebny jest jakis wyłącznik hudroforowy (cisnieniowy) ktory wyłączy
pompe. Tak? Czy tym wyłącznikiem jest sam zbiornik hydroforowy?

Gdzie moge taki kupic? W sklepach sa tylko hydrofory (zbiornik z pompą)!
Ile to kosztuje?

pozdrawiam

Bart

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


Są różne systemy hydroforowe. To co mozna kupić w marketach to taki system dla
ubogich. Tani ale o niewielkiej trwałości. Czyli drogi. Prawdziwy system składa
się z kilku elementów. Pompy, zbiornika na wodę, sprężarki, prostej automatyki.
Dla pompy jest najlepiej jak włącza się niezbyt często. Dlatego zbiornik musi
być duży. Pompa włącza się jak w zbiorniku jest prawie pusto a wyłącza jak jest
prawie pełny. Ciśnienie w instalacji robi sprężone powietrze. Przy takiej
instalacji ciśnienie wody jest stałe bez względu na to czy zbiornik jest prawe
pusty albo prawie pełny. Zbiorniki z membranami są troche lepsze niz takie do
których trzeba pompka dopompować powietrze. W systemach bez sprężarki powietrze
rozpuszcza się w wodzie i go ubywa. Skutkuje to tym że pompa włącza się coraz
częściej. W skrajnych wypadkach, gdy nie ma powietrza w zbiorniku włącza się
przy każdym odkręceniu kranu. Nie słuzy to pompie. Tomek





Temat: zbiornik hydroforowy - w domu czy na zewnatrz?
        Ave!

Mam mały dylemat i może małe konsylium ;) pomoże mi go rozwiązać...

Mam studnię wierconą i w niej całkiem solidną pompę. Dom w budowie, ale
wiadomo - trzeba już planować podłączenie.

Planuję zbiornik hydroforowy, żeby nie przemęczać ;) pompy bezustannym
włączaniem i wyłączaniem przy choćby minimalnym odkręceniu kranu, który
będzie swoim wyłącznikiem ciśnieniowym włączał/wyłączał w razie potrzeby
pompę.

I teraz ten dylemat (jak w temacie): wykopać większą dziurę i umieścić
go w (ocieplonej) dziurze w ziemi nad pompą? Czy może umieścić go w domu?

Zalety pierwszego rozwiązania:
- mniej miejsca zawalone w domu
- licznik (będzie kanalizacja, więc będzie konieczny) mogę umieścić w
domu, a gdzieś na zewnątrz mieć kran do podlewania
Wady:
- więcej kopania i trzeba kupić kręgi i je ocieploć
- woda zimą będzie... bardzo zimna ;)

Zalety drugiego rozwiązania:
- mniej kopania ;) i odpadają kręgi ('zawieszenie' pompy mogę oprzeć na
wkopanych bloczkach, których mi sporo zostało)
- woda w zbiorniku będzie nabierać temperatury pokojowej - wszelkie
podgrzewacze (chodzą mi po głowie przepływowe) będą miały lżej
Wady:
- osobna woda do podlewania chyba będzie musiała wychodzić z domu (czy
może można zwyczajnie wstawić kran pomiędzy pompą a zbiornikiem i po
jego odkręceniu woda poleci ze zbiornika, ciśnienie w nim spadnie i
włączy się pompa?)
- trochę miejsca zajęte w domu

Sugestie? Komentarze? Dodatkowe wady/zalety? No i jakiej wielkości
zbiornik można by polecić?





Temat: piec gazowy dwufunkcyjny a komfort c.w.u.


    Możesz przyblizyć temat ?


    Przeciętny kocioł dwufunkcyjny wyposażony jest w zawór trójdrogowy
membranowy który przełącza obiegi hydrauliczne z c.o. na c.w.u. W
standardowym kotle palnik grzeje c.w.u. w momęcie odkręcenia wody w kranie.
Trzeba podłączyć urki w tzw układ Hudowa. Działa ona na tejzasadzie że woda
do podgrzania tłoczona jest przez kocioł za sprawą pompy sterowanej
termostatem. Zimną wodę doprowadzamy do zbiornika od dołu, a ciepła z górnej
części zbiornika wypływa do kranów. Gdy zbiornik zacznie się wypełniać zimną
wodą (bo ktoś odkręcił kran i zimna wypchneła ciepłą) to termostat daje
sygnał do pompki która przetłacza zimną wode z dolnej części zasobnika przez
kocioł kóry się automatycznie ze swej natury się włączy.
    Taka prosta instalacja nie ingeruje w pracę ani w konstrukcję kotła.
    Jako zasobnik może posłóżyć jakikolwiek zbiornik ciśnieniowy. Ot
chociażby stary bojler elektryczny. Nowy widziałem na reklamach za 275zł -
60 litrowy. Pompka mała i tania, ale z wirnikiem z brązu, termostat to
grosze. perfekcją były by dwa termostaty-włączający na dole zbiornika i
wyłączający na górze-wprowadzenie takiej histerezy bardzo by ograniczyło
częstość włączeń.
    Koniec elaboratu ;-)





Temat: Legalizacja butli powietrznych

Jak miały legalizację to to nic nie stoi na przeszkodzie, zeby ja przedłużyć - to nie kompozyt gdzie po 15 latach idzie butla na śmietnik. Teoretycznie taka butla ma nieograniczona żywotnośc dopóki nie pier.....nie podczas legalizacji ( nabijają wtedy do 450 BAR) .

Kolego Arnie tu musze Cie zaskoczyc butle nie maja nieograniczonej zywotnosci legalizacje mozna przeprowadzic kilkakrotnie ale to zalezy od daty produkcji butli i cyklu jej legalizacji, jezeli wytrzyma probe cisnieniowa ale ma swoj wiek i konczy cykl legalizacji udtowiec nie przedluzy legalizacji. Akurat pracuje w podobnej dziedzinie (dopuszczenia cystern kolejowych i drogowych oraz zbiornikow LPG) i pytalem inspektora z TDT ktory odbierał kiedys butle tlenowe. A to przeciez prawie to samo - rozni sie tylko rozmiarem ;>
A legalizacja kazdego zbiornika cisnieniowego wyglada tak samo
1. Badanie grubosci scianek butli/zbiornika grubosciomierzem ultradzwiekowym
2. Proba cisnieniowa. Nie robi sie tego powietrzem tylko wodą (powietrze jest scisliwe a woda nie) i dodatkowo zanurza sie butle/zbiornik w baseniku z woda razie jakby butla pekla to ja tylko rozerwie. A gdyby robic probe powietrzem to przy cisnieniu 300 atmosfer robi sie maly silnik odrzutowy :D pozdrwiam mam nadzieje ze udzielilem jakichs wskazowek



Temat: jeszcze jeden argument zaogrzewaniem elektrycznym



na
to jak akumulować
ciepło w standardowej wodnej instalacji CO np podczas nocnej taryfy
elektr.?(temp wody ok 60C)
To co na szybko przychodzi mi na myśl to:
1)Może istnieją grzejniki akumulacyjne?
2)A może duży zbiornik wodny stanowiący akumulację ciepła na późniejsze
godziny?


Na oko - powinno aż naddto wystarczyć zbudowanie np. pod posadzką
lub poza budynkiem, podziemnego zbiornika metalowego pojemności
2 m3. W nim grzałki elektryczne 12-15 kW. W zbiorniku woda.
Termostat wyłączający grzanie przy np. 80 C. System z naczyniem
wzbiorczym ca 10l. Lub też ciśnieniowy jeżeli zainstalujesz ten
zbiornik 2m3 np. w kształcie walca z dennicami. Zbiornik akumulacyjny
zaizolowany pianką poliuretanową 10-15 cm. Pompa obiegowa.
Wymiennik dla ciepłej wody użytkowej.
Powinien to być wymiennik on line. W tym miejscu jakieś sterowanie
nadrzędnością tego wymiennika, aby stosować jedną pompę obiegową.
Napewno zda egzamin. Nie wiem czemu czegoś takiego nie poleca się
do popularnego stosowania.  Przypuszczam że eksploatacja tańsza
aniżeli przy gazie ziemnym. Trzeba by to dokładnie policzyć.
Koszty inwestycji także. Myślę że można się zmieścić w 3 000 PLN.
Szukajcie błędu w rozumowaniu.




Temat: Filtr odwr. osmozy RO
To znaczy przy podłączeniu "na stałe" np w szafce pod umywalką jest tak:
1 podłączamy wlot wody do filtra - robimy to poprzez przelotkę (w tym zestawie jest - sprawdzamy tylko jaki potrzeby jest gwint i taki zamawiamy) - do przelotki z boku dokręcony jest zaworek, który zasila zestaw RO.
2 Wylot wody brudnej podłaczamy do odpływu umywalki - tu należy ocenić optymalne połączenie
3. Wylot wody czystej - tu są możliwe różne rozwiązania, np. wężyk sięgający do wanny, dodatkowa wylewka do umywalki, zbiornik ciśnieniowy itp.
Przy podłączeniu przenośnym zasilanie podłączamy np.przez ogrodniczą szybkozłączke do kranu w ogrodzie, brudną wodą podlewamy kwiatki, a czysta woda do wiadra.
Ja palnowałem wariant drugi, ale w końcu mam pierwszy - czas montażu ok. 30 min.



Temat: Klozetowy dylemat.


| kupujemy
| wode w cenie polowy ceny paliwa...
| A tak z ciekawości, nie można wykopać/wywiercić studni?

| Robert

wiercona w litym granicie, do glebokosci okolo 60m, poziom wody (spod skaly)
stabilny na glebokosci okolo 20m. Pompa strumieniowa stojaca w piwnicy pompuje
ja do zbiornika cisnieniowego i instalacji. Woda zawiera w cholere zelaza,
manganu a nawet niewielkie ilosci metali ciezkich. W sumie kaplica. A
najdziwniejsze, a moze to regula lub nie odkryte dotad prawo socjologiczne, to
to, ze wszyscy sasiedzi maja oczywiscie taka sama wode ale zaden sie do tego
nie przynaje. Pytani twierdza, ze maja wode znakomita i odmawiaja wspolpracy w
staraniach o podlaczenie sie do sieci wodociagowej.  Pzdr.


Możemy w ramach pomocy humanitarnej przysyłać Ci z Polski parę butelek
raz na jakiś czas :-)

Konrad





Temat: Klozetowy dylemat.


| kupujemy
| wode w cenie polowy ceny paliwa...

A tak z ciekawości, nie można wykopać/wywiercić studni?

Robert



wiercona w litym granicie, do glebokosci okolo 60m, poziom wody (spod skaly)
stabilny na glebokosci okolo 20m. Pompa strumieniowa stojaca w piwnicy pompuje
ja do zbiornika cisnieniowego i instalacji. Woda zawiera w cholere zelaza,
manganu a nawet niewielkie ilosci metali ciezkich. W sumie kaplica. A
najdziwniejsze, a moze to regula lub nie odkryte dotad prawo socjologiczne, to
to, ze wszyscy sasiedzi maja oczywiscie taka sama wode ale zaden sie do tego
nie przynaje. Pytani twierdza, ze maja wode znakomita i odmawiaja wspolpracy w
staraniach o podlaczenie sie do sieci wodociagowej.  Pzdr.





Temat: Z serii - co tu ma być?
Pozwólcie,ze sie włącze.Wasze rozumowanie jest prawidłowe chociaż nie do konca.Jezeli nie macie mikrowłączników przy bateriach to posiadacie pompki wody cisnieniowe/2,2bar lub 4bar,.W tym układzie nie musicie posiadać żadnego zbiornika typu hydrofor,rolę ta spełnia cały układ"wodociagowy".Proszę zwrócic uwage ze z chila otworzenia zaworu woda wylatuje przez bardzo krótki czas/ok.o,5 l/a nastepnie włącza się pompka.Spróbujcie odłączyc pompkę do zasilania ,ile wody wyleci albo rozszczelnijcie układ niech woda lekko wykapuje,zauważycie ,że pompka bedzie dążyła do utrzymania ciśnienia w instalacji i bedzie się samorzutnie włączać.Istnieją takie mini hydroforki wielkości /poj. ok 1 litra/ale nie sa zbyt popularne.Włączanie pompki inicjuje włącznik ciśnieniowy wbudowany bezpośrednio w pomce/jedna całość /może tez być jako oddzielne urządzenie zamontowane poza pompka.Najprawdopodobniej taką wersje zauważyłem na zdjeciach.Miłego wieczoru



Temat: Z serii - co tu ma być?
W zbiorniku jest druga pompka, która robi ciśnienie w instalacji przyczepy - jak się przyjrzysz na pierwszym zdjęciu, na górze zbiornika jest czarna pokrywa, przez którą przechodzą przewody zasilające tą pompke. Właśnie tą pompką steruje zawór ciśnieniowy. A ta zewnętrzna służy tylko i wyłącznie do tankowania głównego zbiornika - nie da się tego zrobić w inny sposób. Zastanawia mnie teraz tylko, w którym miejscu tworzy się ciśnienie potrzebne do wypierania wody ze zbiornika bez włączania pompy?
Pzdr, Kuba



Temat: Z serii - co tu ma być?
Z tego wynika że przy kranach nie masz wyłączników elektr.a pompka faktycznie zasila jakiś zbiornik z powietrzem.pomysł genialny.Próbowałeś prześledzić dalszą drogę tego węża wychodzącego z wyłącznika ciśnieniowego?Może jest gdzieś za szafkami ukryty zbiornik ciśnieniowy? Nie da się sprężyć samej wody,musi być powietrze.Sprawdzałeś ile wody jest w stanie podać kran po wyłączeniu się pompki?Przy takim rozwiązaniu możesz mieć każdą baterię,do wyboru,do koloru.



Temat: Jaką pompę do studni głebinowej 30m..?


Rodzina Grundfosa ma jedna ważna zaletę - łagodny start czyli powolne
rozkrecanie sie wirnik. Ja jadę na SQ + łącznik ciśnieniowy + zbiornik
przeponowy 300l + reduktor ciśnienia.


Witam!

U mnie podobnie tylko zbiornik tańszy bo bez dętki 300 litrów ocynk, pompa
SQ, napełnianie od 3 do 4,5 atmosfery trwa poniżej minuty wyłącznik
ciśnieniowy i reduktor. Największą zaletą jest malutki rozmiar, inne pompy o
tych parametrach mają średnicę i długość nawet trzykrotnie większą (u mnie
rura 100mm). Pompa chodzi bezgłośnie i ma dużą moc (przy podlewaniu na 2
krany wężem 3/4 (leci luźno bez oporów) pompa i tak się wyłącza bo zdąży
zapodać na 2 krany i nabić jeszcze baniak.
SQE zalecają w pakiecie ze zbiorniczkiem przeponowym 5-10 litrów w momencie
odkręcenia kurka pompa zaczyna pracować dostrajając obroty do poboru wody
wpływa to na większe zużycie prądu i pompy, w naszych przypadkach pompa
nabija zapodane wartości i dopiero jak się spuści ok 100l wody nabija znowu
zaletą jest że w przypadku braku prądu masz jeszcze spory zapas do klopa i
na herbatę ;-)

Sawa





Temat: Jaką pompę do studni głebinowej 30m..?
SQE nie nada się raczej do pracy ze zbiornikiem, w którym chcesz
magazynować wodę, w niej płacisz za elektronikę, która reguluje
obroty/ciśnienie..w ogóle masa definiowalnych parametrów (SQE może byc
nieoceniony przy małej wydajności studni). Rodzina Grundfosa ma jedna
ważna zaletę - łagodny start czyli powolne rozkrecanie sie wirnik. Ja
jadę na SQ + łącznik ciśnieniowy + zbiornik przeponowy 300l + reduktor
ciśnienia. Wcześniej miałem taki pakiet SQ + presscontrol + zbiornik
przeponowy 18l. ale nie był zbyt rozsądny pomysł.
Pdr. Mariusz




Temat: "Ogrzewacz przepływowy" na ang.


| Wszystkie przeplywowe sa budowane ze swobodnym wyplywem z uwagi na
| bezpieczenstwo uzytkowania.

A w takim razie jak sie po angielsku nazywa taki ze zbiornikiem i ze
swobodnym
wypływem?


Jak jest ze zbiornikiem to nie stosuje sie swobodnego wyplywu z uwagi na
mozliwosc wycieku wody, ktora zwieksza objetosc w wyniku ogrzewania.
Sa przeplywowe bez otwartego wyplywu, ale nazywaja sie wtedy
cisnieniowe.

A zbiornik to boiler, czyli boiler water heater.
Ale moze tez byc bez "boiler"
Zobacz w google, albo zagranicznych sklepach internetowych.

Jacek





Temat: Samochodem do szkocji


| a czym najlepiej przedostać się przez wode, eurotunel z gazem nie
| chce?

Promem.
Za posrednictwem www.aferry.to jest o polowe taniej
P&O jest podobno tanie ale mieli problem z busem i na terminalu
przebukowali
mnie bezplatnie na Seafrance :-)
Prom co godzina z Calais.
Eurotunnel wymaga otwarcia zbiornika cisnieniowego (LPG) wiec odpada.
Poza
tym jest drozszy.


Dlaczego nie wolno jezdzic eurotunelem na gazie?? co to znaczy ze
otwieraja zbiornik





Temat: studnia glebonowa - alternatywy?
robisz badania, odwierty czy woda wogole jest i czy zdatna do podlewania.
pozniej robisz sobie studnie pvc160 lub 200 (robi sie to swidrem) i do tego
pompe glebinowa+odpowiednio do poboru dobrany cisnieniowy zbiorniki
buforowy.

nie ma sensu kopania studni o srednicy 1000 mm. no chyba ze chcesz nabierac
wode wiadrem ;)





Temat: FILTR RO za 99zl!?
Sam filtr pewnie da radę. A nie myślałeś dodatkowo o zbiorniku ciśnieniowym. To duża wygoda, w zależności od pojemności zbiornika, ciśnienia w rurach masz kilka/kilkanaście litrów na zawołanie. To czekanie aż się naleje ile trzeba może być denerwujące, a tak zbierasz wodę do pojemników i podmieniasz.



Temat: Co może być?


| Auto bierze mi wodę z chłodnicy.

Padła uszczelka pod głowica.


albo uklad nie jest szczelny i chlodnica puszcza


| Zaraz po zatrzymaniu i odkręceniu korka w zbiorniku wody słychać syk.

Układ jest ciśnieniowy.


ktos mi kiedys mowil zeby nie odkrecac korka przy nagrzanym samochodzie
bo costam..... ale nie wiem ile w tym prawdy (moze ktos sie wypowie :))

K.





Temat: PCP- azot zamiast powietrza?
Wodór jak najbardziej tworzy cząsteczki dwuatomowe.
Hel jest strasznie drogi (ciekły chyba z 500zł za litr).
Wodór i hel są kłopotliwe ze względu na skłonność do szybkiej dyfuzji.
Pomysł z azotem wziął się stąd, że jest dostępny w postaci ciekłej. Tani jak barszcz...
Zamiast bawić się w konstruowanie sprężarek (20-30MPa to już spore wyzwanie) można zrobić urządzenie do odparowywania odważonej ilości ciekłego azotu.
Zakręcany zbiornik ciśnieniowy, coś a la autoklaw, wyposażony w manometr i zawór bezpieczeństwa (upustowy, nastawiony na powiedzmy 30MPa). W środek montujemy druciany stojaczek, a w nim ustawiamy tulejkę z LN2. Całość do ciepłej wody i cierpliwie czekamy na wzrost ciśnienia. Podłączamy ustrojstwo przewodem do butli lub wprost do zasobnika i możemy pompować. Oprócz automatycznego zaworu proponuje dać upust ręczny, tak na wszelki wypadek... Nie jest to bardziej niebezpieczne niż amatorska spreżarka (2g oleju w litrowym zbiorniku 20MPa powietrza może zdrowo walnąć...), ale nie polecam nikomu, kto nie ma doświadczenia z wysokimi ciśnieniami.
Nie wiem jak z dostępnością LN2, ale jak ktoś ma dojście, to no problem...



Temat: problem z ekspresem ciśnieniowym
mój ekspres ciśnieniowy odmówił współpracy.
Nie był używany przez jakiś czas i teraz nie pobiera nawet wody ze zbiornika, warczy ale nic sie nie dzieje, para ze spieniacza też się nie wydobywa.

Znacie jakieś sposoby na reanimację sprzętu z takim problemem w warunkach domowych, zanim oddam go specjaliście w serwisie. Ekspres niestety już jest po gwarancji



Temat: Wymiana plynu chlodniczego
Witam.

Rzecz dotyczy Toyoty Corolli '98. Nie wiem czym jest zalana chlodnica w moim
nowym nabytku i obawiam sie ze woda. Chcialbym to wylac i wlac cos
normalnego na zime. W ksiazce taki zabieg jest opisany, przynajmniej jak dla
mnie, nieco skomplikowanie. Trzeba wylewac plyn z kilku roznych miejsc
oprocz samego zbiornika (jest cisnieniowy i wyrownawczy), do tego jakies
odpowietrzanie i rozne takie. W warsztacie taki sabieg kosztuje 45zl + 45zl
plyn. Generalnie to bym zaplacil, ale czy nie mozna po prostu zwyczajnie
wylac starego plynu i wlac nowego? Po groma bede placil 45 zeta skoro nie
zalezy mi na dokladnym wyczyszczeniu calego ukladu a tylko na wymianie na
inny. Wiadomo ze troche wody wtedy zostanie w innych miejscach, ale rozumiem
ze w trakcie pracy calosc sie wymiesza i bedzie git? Czy moze lepiej nie
kombinowac i zrobic wymiane w warsztacie?





Temat: Wymiana plynu chlodniczego


Rzecz dotyczy Toyoty Corolli '98. Nie wiem czym jest zalana chlodnica w
moim nowym nabytku i obawiam sie ze woda. Chcialbym to wylac i wlac cos
normalnego na zime. W ksiazce taki zabieg jest opisany, przynajmniej jak
dla mnie, nieco skomplikowanie. Trzeba wylewac plyn z kilku roznych miejsc
oprocz samego zbiornika (jest cisnieniowy i wyrownawczy), do tego jakies
odpowietrzanie i rozne takie. W warsztacie taki sabieg kosztuje 45zl +
45zl plyn. Generalnie to bym zaplacil, ale czy nie mozna po prostu
zwyczajnie wylac starego plynu i wlac nowego? Po groma bede placil 45 zeta
skoro nie zalezy mi na dokladnym wyczyszczeniu calego ukladu a tylko na
wymianie na inny. Wiadomo ze troche wody wtedy zostanie w innych
miejscach, ale rozumiem ze w trakcie pracy calosc sie wymiesza i bedzie
git? Czy moze lepiej nie kombinowac i zrobic wymiane w warsztacie?


Płyn należałoby spuścić dokładniej, jeśli zamierzasz użyć innego. Mieszanka
może być ok, a może nie być ok. Jak nie spuścisz płynu dokładnie może go
zostać w układzie nawet 2-3 litry, a to dużo.

Zalej tym co było oryginalnie  wtedy nie musisz wylewać wszystkiego.

M.





Temat: Co może być?


Auto bierze mi wodę z chłodnicy.


Padła uszczelka pod głowica.


Woda kapie mi z rury wydechowej.


Naturalny produkt spalania paliwa.


Zaraz po zatrzymaniu i odkręceniu korka w zbiorniku wody słychać syk.


Układ jest ciśnieniowy.





Temat: Samochód na powietrze (!)
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1





Na marginesie dyskusji o samochodzie na wodę przypomniało mi się jak 3-4
lata temu czytałem o pomyśle samochodu napędzanego sprężonym powietrzem.
Zasięg byłby niewielki ale byłoby to całkiem niezłe rozwiązanie dla
transportu miejskiego - na pętlach można by dopompowywać zbiorniki
ciśnieniowe. Pojazd miałby zerową emisję zanieczyszczeń (a nawet ujemną bo
wypuszczałby w centrum miasta czyste powietrze z peryferiów :-)), znikomy
poziom hałasu, prostą konstrukcję zespołu napędowego. Pomysł pochodził z
USA ale pracowano nad tym we Francji.
Czy ktoś z szanownych grupowiczów zetknął się z jakimiś informacjami na ten
temat?


A czym będziesz sprężał to powietrze?

Stach

-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: PGP 7.0

iQA/AwUBOum3DzGqlo4es2F7EQIXfgCfe7yGl4nISEE2hKOicVHKHT157HMAn0xr
+BqVbzwcPx6bzpXLocZf9pLI
=nYhc
-----END PGP SIGNATURE-----





Temat: Samochód na powietrze (!)
Na marginesie dyskusji o samochodzie na wodę przypomniało mi się jak 3-4
lata temu czytałem o pomyśle samochodu napędzanego sprężonym powietrzem.
Zasięg byłby niewielki ale byłoby to całkiem niezłe rozwiązanie dla
transportu miejskiego - na pętlach można by dopompowywać zbiorniki
ciśnieniowe. Pojazd miałby zerową emisję zanieczyszczeń (a nawet ujemną bo
wypuszczałby w centrum miasta czyste powietrze z peryferiów :-)), znikomy
poziom hałasu, prostą konstrukcję zespołu napędowego. Pomysł pochodził z USA
ale pracowano nad tym we Francji.
Czy ktoś z szanownych grupowiczów zetknął się z jakimiś informacjami na ten
temat?




Temat: Pytanie o kolor.

Ladziak) wykaszlał:


Nie o to chodzi. Przyczyna bardziej prozaiczna - cisnienie. Gaz pod
niewielkim cisnieniem pozwalal (ongis) uzywania zeliwa szarego
(krucheg). Woda ze swoim cisnieniem nie tolerowala takiej fuszerki -
wymagala co najmniej zeliwa bialego (ciagliwego).


To jaki współczynnik bezpieczeństwa mają te elementy? Ja konstruuję
zbiorniki ciśnieniowe, to tam k=Re/x, a zwykle x=1,65 dla stali
austenitycznej. I wychodzą grubości ścianki jak papier (dla takich
małych średnic). No to żeliwo niech ma x=8, to i tak nic! Nawet
odchyłki grubości odlewu, choć duże- niewiele tu dołożą.

PS. Żeby się ktoś nie czepiał: stal austenityczna nie ma Re tylko R0,2

pozdrawiam
Konrad Anikiel





Temat: Jaka pompa do studni_


Właśnie, znajdziesz coś o takiej mocy/wydajności i tak małą jak Grunfos?
Moja ma średnicę 3 cali i długość 74cm
http://www.bartoszsklep.pl/_var/files/charakterystyka_pomp_SQ_2.pdf
Ja mam SQ 55


czyli tak jak pompy do rury 100


Jeśli już miała awarie na starcie co będzie za lat 10, 20?


Awarie mają nawet lepsze - droższe wyroby. Nie ma sensu przepłacać i łudzić
się, że jak droższe to lepsze. Za 10, 20 a może za 5 lat jeśli będzie
potrzeba to pójdzie do naprawy albo wymiany na nową przy czym naprawa i tak
będzie sprawą groszową.

 Grunfos ma miętki


start pobiera 1,1kv, ja nie stosuję żadnego hydroforu zapodałem zbiornik
ciśnieniowy 300 litrów, reduktor ciśnienia i służy mi to juz 3 rok jestem
bardzo zadowolony. Studnia 15m 16 arów do podlewania, 3 osoby w domu.W
domu ustawiłem sobie ciśnienie 3 atmosfery na baniaku mam 3,2-4,5 w
zupełności mi to wystarcza (pompa bije do 6). Ja bym zrezygnował z
hydroforu zainwestował te zaoszczędzone pieniądze w duży baniak np 300
litrów przeponowy + lepszą pompę.


Zasadniczo i tak przy zakupie najważniejsze jest to czego oczekujemy od
pompy. Oprócz lania wody oczywiście :) Są instalacje i instalacje. Jedna
napędza dom a inna dom + ogród + warsztat +......





Temat: KI43, I16, P.11, N1K2 Shiden Kai - który zwrotniejszy???
Mimo wszystko stawiam w pierwszej kolejności na ciśnienie i brak tlenu - pozniej temperaturę. Samolotow z odkrytymi kabinami uzywano przecież w czasie Wojny Zimowej gdzie na gruncie temp= -40C. Ponadto Labi, jeżeli nawet przy zamkniętej owiewce pozostanie jakakolwiek szczelina to ciśnienie momentalnie spadnie do ciśnienia otoczenia. To tak jakbyś przebił zbiornik ciśnieniowy - tylko przebieg zjawiska natąpi w "drugą stronę". W wiekszości samolotow siedziało sie wprost na chlodnicy wody lub oleju. Jakubowicz podaje ze w La-5FN i La-7 przy locie na forsażu temperatura w kabinie sięgała 45-50 C. Ale to wszystko gdybanie. Pułap operacyjny oznacza pułap mozliwy do osiągnięcia... PZL 11c mialo 8km - i to tylko wobec malej(w porownaiu do Czajki) powierzchni nośnej i mniejzej mocy silnika.....
JA ze swojej strony postaram sie odnależć czas pełnego skrętu - nie będę go brał z FB!!!
LABI!!!!JEszcze jedna rzecz, o której nie pomyslałem (ale ze mnie idiota) wcześniej!!!!! Byłeś kiedyś w saunie???? W"mokrej" dusisz się przy np 50C, w suchej spokojnie znosisz 70 i wiecej. A slyszales o kuracji czegostam w komorach kriogenicznych??? Tam ludzie w samych gatkach siedza w temperaturze -50C i nic im nie jest!!!! Dlaczego?? BO POWIATRZE TAM JEST SUCHE tzn PRAKTYCZNIE POZBAWIONE PARY WAODNEJ. A to znaczy tyle, że TEMPERATURA MIERZONA NIE JEST ROWNA TZW TEMPARATURZE ODCZUWALNEJ. A im mniej wilgoci tym slabiej odczuwamy temperature. A jakaż to wilgotność powietrza może być na dużych wysokościach - dążąca do zera. To są podstawy techniki cieplnej a ja o tym zapomnialem..... wstyd!!



Temat: bimbrownia 2
Witam.

Zacznę o roztworu. Cukier wsypuję do gotującej się wody, i czekam aż się rozpuści. Wtedy taki syrop schładzam (cukier nie krystalizuje się sic!), i zimny wlewam do butelki. do zimnego syropu dolewam drożdży. Prędkość produkcji jest zależna od ilości drożdży.
Czas działania zależy również od ilości cukru.

Zaworek jest integralną częścią kroplówki, a raczej wężyk ( sam zaworek kupiony za 60 gr. w akwarysycznym). Służył wcześniej do regulacji wydajności, kiedy używałem kostki Aqua Medica do rozpuszczania CO2. Ale taki dyfuzor okazał się zbyt wydajny( 2400 ppm i pH<5 w testowym akwa 40 l dla parametrów wyjściowych TwO 12 Tww 8, ph 7,5), więc jedyną możliwością regulacji ilości CO2 było usuwanie nadmiaru do atmosfery (przy nadmiernym ciśnieniiu pojawiały się nieszczelności, kiedyś miałem bimbrownie z zbiornikiem cisnieniowym, ale zajmowało dużo miejsca).
Obecnie CO2 znów dawkuje za pomocą dzwonu zrobionego z plastykowego kieliszka. Nadmiar CO2 ucieka dużym bąblem, więc obecnie zaworek jest niewykorzystany. Na rynku jest wiele modeli kroplówek, każdy cechuje się innymi szczegółami, wybrałem ten z trójnikiem na igle, igła odcięta, pozostała końcówka przechodzi przez ściankę szkła. Igła ma kołnierz co widać na zdjęciu, więc nie wpada do środka no i jest powierzchni do klejenia.



Temat: Samochodem do szkocji


a czym najlepiej przedostać się przez wode, eurotunel z gazem nie chce?


Promem.
Za posrednictwem www.aferry.to jest o polowe taniej
P&O jest podobno tanie ale mieli problem z busem i na terminalu przebukowali
mnie bezplatnie na Seafrance :-)
Prom co godzina z Calais.
Eurotunnel wymaga otwarcia zbiornika cisnieniowego (LPG) wiec odpada. Poza
tym jest drozszy.





Temat: Wypadek pod Granowem


Parowoz lub spalinowka z kabina centralnie lub mimosrodowo polozona
znioslyby ciezarowke jak robaka - moglaby w najgorszym wypadku uszkodzic
dymnice.


Górą SP42 :-) i SP32 ;-)

Kociol jest polozony w glebi walczaka. Ponadto eksplozje kotla
nawet w powaznych wypadkach zderzen czolowych dwoch parowozow przy duzej
predkosci nalezaly do rzadkosci - kociol jest zbiornikiem cisnieniowym, musi
byc odporny na cisnienie 20 atm i wieksze (przy roboczym rzedu 12-18 atm).


Dokładnie przy próbie wodnej max cisnienie robocze + 5atm.

Zaloga parowozu byla znacznie bardziej narazona na rozszczelnienie sie
rozdzielnicy pary w kabinie i na urazy spowodowane przez wystajace elementy
sterowania


+ jeszcze węgiel z tendra wpychany bezwładnością i resztą składu.

(zreszta w dzisiejszych elektrowozach jest nielepiej), wiec
srodkiem ratowania zycia bylo wyskoczenie z parowozu lub rzucenie sie na
wegiel w tendrze... oczywiscie nie przy zderzeniu z samochodem, ktorego masa
jest zbyt mala aby wywolac duze opoznienie i zwiazane z tym zagrozenie zycia
zalogi nawet niewielkiego, jadacego luzem parowozu.


Nawet wąskotorowy miał szanse w spotkaniu III stopnia z ciężarówką.
Jest jeszcze znaczny wpyw bezwładnej masy wody w kotle.

                                        Wojciech Smagowicz





Temat: kilka pytan - gwiazda zaczyna himery i fochy strzelac :/

moze zmiana plynu na plyn chlodniczy gktory ma inne wlasnosci cieplne pomoze w unormalizowaniu pracy ukladu chlodzenia ?
To jest układ ciśnieniowy , gdzie woda zaczyna wrzeć w podwyższonej temperaturze / jakieś 115 stopni / - zacznij od wymiany korka od zbiornika wyrównawczego .



Temat: Z serii - co tu ma być?
Coś jest namieszane w Twojej instalacji.Pompka zewnętrzna pompuje wodę z jakiegos pojemnika do zbiornika,z boku jest przelew,sprawa jasna.Pompujesz tak długo aż przelewem poleci woda pod przyczepę co oznacza że zbiornik jest pełny.Ale po co jest ten wyłącznik ciśnieniowy?Bojler nie może pracować jako hydrofor bo wylot gorącej wody jest od góry zbiornika więc po otwarciu kranu z gorąca wodą-powietrze ucieknie kranem.Druga sprawa że gdybyś miał tam powietrze to w czasie pracy piecyka słyszałbyś bulgotanie.Wydaje mi się że Twój wyłącznik cisnieniowy to zabezpieczenie przed podłączeniem zbyt wysokiego cisnienia.Albo to jest reduktor cisnienia czyli obniża cisnienie wody do ok.1,5 bara.Przeciętny Anglik jest rozgarnięty jak snopek słomy i gotów podłączyć się w sieć 6 barów.W przypadku Twojego zbiornika nie kombinowałbym z dokładką drugiego zbiornika-szkoda miejsca a ta Twoja pojemność jak dla mnie wystarcza spokojnie na cały dzień.



Temat: "Ogrzewacz przepływowy" na ang.



| A w takim razie jak sie po angielsku nazywa taki ze zbiornikiem i ze
| swobodnym
| wypływem?

| Jak jest ze zbiornikiem to nie stosuje sie swobodnego wyplywu z uwagi na
| mozliwosc wycieku wody, ktora zwieksza objetosc w wyniku ogrzewania.

Owszem stosuje się, mam w domu dwa takie bojlery.
I masz rację, trochę wody się ulewa właśnie z powodu
rozszerzania, a instrukcja obsługi uspokaja, że to normalne.

Taki bojler ze swobodnym wyplywem jest tanszy,
lzejszy i chyba bezpieczniejszy od cisnieniowego.


Dokladnie.
Znajomy ma krajowy bojler elektryczny 80 l
i po uszkodzeniu termostatu zaczal grzac bez przerwy ok. 5-6 godzin.
Po otwarciu kurkow zaczela buchac para, rury sie powyginaly
i para buchala na caly dom chyba przez kilkanascie minut.

Prawdopodobnie dalsze grzanie w nim wody spowodowaloby jego rozerwanie
lub calkowite wygotowanie wody, spalenie sie grzalki, zwarcie
instalacji, wybicie bezpiecznikow i bojler do wymiany..
Na szczescie instalacje mial stalowa z rur cynkowanych, bo gdyby byla
plastikowa, to by ja dawno rozerwalo.
Cisnienie pary bylo tak wysokie, ze wypchala wode z rur i rury z zimna
woda byly gorace.

Potem ogladal bojler, to az sie wygielo denko zamykajace.
Ale najwazniejsze, ze wytrzymal test cisnieniowego gotowania wody.
Ale producenta juz nie bede reklamowal.

Stad producenci ogrzewaczy przeplywowych buduja je jako otwarte
a te zamkniete to sa duzo drozsze, z importu i maja elektronike
sterujaca i czujnik cisnienia wylaczajacy grzalke.

Jacek





Temat: płyn chłodzący czy płyn+woda na lato ??


już wrze. Może zdarzyć się przepadek, że zagotujesz wodę w układzie
chłodzenia. płyny chłodnicze posiadają temperature wrzenia 130 stopni
celcjusza.


O, to ciekawostka. Zawsze mi mówili, że układ jest ciśnieniowy tylko po
to, żeby zwiększyć temperaturę wrzenia, i to właśnie dzięki ciśnieniu
woda może przy temperaturze 120 stopni jeszcze nie wrzeć.
Zresztą zwróć uwagę, że jeśli auto się gotuje, to o ile jest to
spowodowane jedynie np. awarią wentylatora - to puszcza zawór
bezpieczeństwa w zbiorniku wyrównawczym i nic złego się nie dzieje.
Dopiero, gdy odkręcimy korek gwałtownie obniżając ciśnienie-ciecz
zaczyna wrzeć. Tak samo jest przy borygo i przy wodzie.

Wg mnie:
-temperatura wrzenia borygo i wody jest porównywalna,
-można zalać wodą, ale demineralizowaną luhb destylowanmą coby
sie kamień nie osadzał.

Po co w takim razie leje się drogie borygo, a nie tanią wodę?
Temperatura zamarzania.

Ale może się mylę-niech bardziej doświadczeni mnie poprawią.





Temat: zbiorniczek wyrównawczy w N15

Z tego co wiem, to w układzie chłodzenia nie powinno stosować się wody. Nie tylko dlatego, że zamarza ale także dlatego, że wrze w temp. 100 stopni, nie wolno też dolewać płynu ani otwierać zbiornika wyrównawczego gdy silnik jest gorący. Ponadto ten układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym i wydje mi się, że sporo ryzykowałeś jadąc z nieszczelnym zbiorniczkiem wyrównawczym. Mogło dojść do przegrzania silnika, a wlewanie tak dużych ilości zimnej wody mogło doprowadzić nawet do pęknięcia bloku silnika.

mialem plyn , ale wyciekl. nei wiedzialem ze zbiornik jest diurawy. nie mialem niczego pod reka procz wody niegazowanej. nei mialem wyjscie, gdyz nie bylo stacji benzynowej. na autostradzie nie mozna holowac, a jak pomyslalem o zaplacie za lawete, to mnei strach przeszyl.oczywiscie, ze nei mozna dolewac nic , gdy silnik jest goracy ze wzgledu na roznice temp.
efekt jest taki, ze z powodu dziurki w zbiorniku wyrownawczym nastapilo pekniecie uszczelki pod glowica. mialem szczescie, ze woda nie dostala sie do silnika.
z powodu plastikowego gowna za kilkadziesiat zloty musze wyrzucic prawie 400zl.
180 za uszczelke i 200 za wymiane



Temat: Z serii - co tu ma być?
Połapałem się w tym zasilaniu.Rozumiem że zbiornik masz grubościenny i wytrzymuje wyższe ciśnienie i funkcjonuje jak zbiornik hydroforu-tworzy się poduszka powietrzna i do tego momentu mam jasność.nasuwa się pytanie jak poprowadziłeś przewód zasilający pompki przez obudowę zbiornika,bo to musi być hermetyczne.Rozumie że wyłącznik ciśnieniowy odłącza pompkę zewnętrzną gdy w zbiorniku wzrośnie ciśnienie.I tu nasuwa się pytanie - po napełnieniu jaka część zbiornika stanowi woda a jaką powietrze.Ile jesteś w stanie litrów wlać w ten zbiornik i jakiej jest pojemności



Temat: 112l - BN/T - Dariusz Gajuś - (update 2007-05-01)
Objętość: 80x35x40 112l
Oświetlenie: 2x18W (T8: Sun-Glo, Aqua-Glo) + 2x20W (T8: Made in Poland - Piła) w czasie 15 godzin
Nawożenie: Planta Gainer; Ferro+ (6 ml co 3 dzień), Classic (10 ml przy każdej podmianie wody)
CO2: butla ciśnieniowa 1,5kg - dyfuzor drabinka Hagena (gaz podawany 24h/dobę)
Podłoże: tradycyjny żwir akwarystyczny, grubość warstwy od 3 do 8 cm
Parametry wody: pH:7,5 TwW:9 TwO:13 NO3:0
Temperatura: 26-30 stopni C
Ogrzewanie: brak
Filtracja: Filtr wewnętrzny
Podmiana wody: systematycznie 20l co 2 tygodnie

Flora
1. Anubias barteri v. nana
2. Vallisneria americana "gigantea"
3. Hygrophila corymbosa
4. Hygrophila difformis
5. Riccia fluitans
6. Ceratopteris cornuta
7. Monosolenium tenerum (Pellia)
8. Limnophila sessiliflora
9. Erect moss
10.Weeping moss

Fauna
Mieczyk - 3 szt.
Zmienniak plamisty - 2 szt.
Kardynałek - 8 szt.
Kosiarka - 1 szt.
Otosek - 1 szt.
Zbrojnik niebieski - 2 szt.
Gupik - 1 szt.
Krewetka "Fire Red" - ok. 30 szt.

Stan zbiornika aktualny na: 2006-12-22

Zbiornik po dwóch miesiącach: 2007-02-22

Zbiornik po restarcie, jeszcze bez fauny: 2007-05-01




Temat: bojler elektryczny, czy podgrzewacz przeplywowy pilne!
Zależy jak kolega często i dużo korzysta. Sam musi rozważyć. Zużycie nie tyle zależy od urządzeń, co i od sposobu użytkowania.

Dzisiejsze boilery mają już dobre izolacje termiczne i tracą niewiele ciepła. Sprawność mają całkiem dobrą. Ich zaletą jest swobodna możliwość regulacji temperatury w zbiorniku jaki i w kranie (przez mieszanie strumieni). Ekonomia w zużyciu wody.
Ich wadą jest ograniczona pojemność (kąpiel rodzinki i dziecko to już może być za dużo dla zbiornika) i długi czas grzania (od zera). Do tego dochodzą gabaryty i ciężar (w sumie trochę ponad 100 kg)

Przepływówki są łatwe w montażu, nie zajmują wiele miejsca, ale wymagają z kolei zasilania 3-fazowego i zabezpieczenia o odpowiedniej mocy. Ich wadą jest uzależnienie temperatury wody od przepływu i wydajności grzewczej (przy małym strumieniu układ grzewczy często się nie załącza /podobnie jak w junkersach/) Przy średnich przepływach najczęściej dają ciecz o wysokiej temperaturze (praca z mocą MAX), ale nie zawsze daje się to mieszać, bo spadek przepływu wyłącza grzanie itd... (a woda się leje...)
Zaletą ich jest, że grzeją tylko wtedy gdy trzeba. Dobre, jeśli korzystamy niewiele, rzadko i nie wymagamy ciśnienia na wyjściu (mają ograniczoną wydajność). Wymagają natomiast dobrego ciśnienia wody zasilającej ze względu na pracę mechanizmu różnicowego (przepony ciśnieniowej).



Temat: komora ciśnieniowa


Witam Wszystkich
Muszę skonstuować komorę do testowania obudów pracujących pod wodą lub  
zlecić
komuś wykonanie takowej .Proszę o wskazówki
Oto wymagane parametry: średnica wew. 50cm
wysokość 60 cm
ciśnienie robocze 6 atm +4atm zapas bezpieczeństwa)

użądzenie musi posiadać otwierana od góry klapę
Jakie certyfikaty są potrzebne aby można było legalnie uzytkować w  
firmie?
Jakie były by koszty wykonania takiego urządzenia?

Pozdrawiam Marcel


Typowy projekt UDT - urządzenie ciśnieniowe.

Sama konstrukcja jest prosta - typowy pionowy zbiornik spawany z dennicami  
elipsoidalnymi.
Co do klapy to kiepsko to widzę - raczej jakiś właz na śrubach, ale zawsze  
coś można pomyśleć - gdzieś tam widziałem gotowe szybkootwieralne włazy -  
trzeba by sprawdzić tylko ciśnienia.

Jakie gabaryty urządzeń??

Do tego dochodzi dokumentacja obliczeniowa plus obecnie tona papierów  
zupełnie niepotrzebnych (witamy w Uni i Dyrektywy Unijne).

Wytwórca musi mieć uprawnienia do robienia takich kostrukcji oraz  
uprawnionych spawaczy.
Zbiornik przz UDT odbierany jest u Producenta a poźniej u Ciebie po  
montażu.

Jeżeli nie kostruowałeś nigdy czegoś takiego to sie nie bierz - ewentualne  
pomyłki moga cię drogo kosztować.
Lepiej zlecić albo poszukać firmy która coś takiego zrobi.

Ewentulanie napisz jaka woda bo jak morska to pewnie zwykła stal nie  
będzie, tylko nierdzewka - a to znów podnosi ci koszty.





Temat: Bojler gazowy
puchacz1968, dokladnie taki system jak opisales stosuje sie na jachtach z centralna pompa cisnieniowa i dziala swietnie, pompa jest jedna a zimna woda tloczona do "bojlera" tworzy cisnienie w tymze
nigdy nie cwiczylem tego rozwiazania z pompka zanurzeniowa ale powinno dzialac podobnie, co do mieszania sie cieplej z zimna to odczuwalnym efektem tego jest zmienna temperatury lecaca z kranu (przy zbiorniku 30l odczuwalne jest to dla drugiej osoby bioracej prysznic)
co do solara, to mozesz korzystajac z dodatkowej wezownicy w "czerwonym" zbiorniku grzac wode wezownica zamontowana na dachu, troche czarnej farby, rurki miedzianej, poliweglanu i boryga (czynnik) i mozesz zmajstrowac takie cos samodzielnie
ja w bazie mam dodatkowo druga wezownice przez ktora przechodzi woda z malego obiegu w silniku generatora, wiec dziala bardzo szybko i efektywnie, jak tylko generator chodzi



Temat: cena robocizny c.o i wody

By grawitacja dzialala instalacja musi byc zrobiona z rur i wiekszej
srednicy, co pociaga za soba ilosc zladu itp.


u mnie jest tak: miedz fi 22 od kotlow (dwa: gaz i wegiel) - rozejscia
trojniki i redukcje na fi 15 do grzejnikow. dziala grawitacja (wierzcie mi,
bo juz parokrotnie przerabialem brak pradu).


Widzialem instalacje zrobione jako polaczenie grawitacyjnej z
cisnieniowa - instalacja z rur jak do grawitacyjnej, zbiorniki
wyrownawcze mozna bylo odciac zaworami - nie wiem jak to dzialalo po
pewnym czasie.


moja jest cisnieniowa i rury jak do cisnieniowej :) nie powiem, grawitacja
nie jest rewelacyjnas, ale chroni to przed przegrzaniem wody w instalacji.


Pozdrawiam
Dlugi


pozdrowka
Jarek





Temat: Przemyslenia na temat ogrzewania


Masz rację, dwa czujniki, pompka i elektryczna grzałka są niezbędne - reszta
to kwestia programu. Urządzenie (w sensie np samodzielnego montażu) nie jest
skomplikowane - a soft to pewnie kwestia wielu prób (cały czas myślę o
Twojej idei 'handmake')
Duuuuuuuuży zasobnik na CWU z wężownicami i grzałką elektryczną to podstawa.
qaz
BTW: Przy kotle na paliwo stałe można założyć, że zimą grzeje kocioł a po
sezonie solar i prąd. Wtedy teoretycznie jedna wężownica(z przełączanym
zasilaniem) by wystarczyła, tylko w instalacji CO woda a w solarach glikol
raczej


Ale pamiętaj, że albo niska temperatura CWU, albo jej dogrzewanie prądem
= zbiornik warstwowy gdzie grzałkę będziesz miał powyżej wężownicy z
solara.

Lepszy zbiornik warstwowy, bo wówczas solar pracuje dla ciebie zawsze
choć troszkę mimo, ze zazwyczaj woda bedzie dogrzewana prądem, możesz
ustawić, ze tylka drugą taryfą etc.... A jeśli nie będzie warstwowy, to
będzie ci grzał tylko w niektóre dni. IMHO.

Ostanio rozmyślałem aby zrobić sobie solara Handmake z rur gumowych
odpornych na ciśnienie i wysoką temperaturę (kupywałem parę metrów
takiej cos kolo fi=22). Zaletą takiej rury byłoby to, że można to
zostawić na zime bez opróżniania wody, tylko trzeba by ją wejść aż do
budynku. Guma by się chyba lekko rozciągnęła mimo, że ciśnieniowa tak se
myślę. Ale wadą takich rur jest to, że tanie nie są. Najtansza wersja to
chyba  grzejniki płytowe ze złomu, bo rurki miedziane tez sa stosunkowo
drogie.





Temat: próba ciśnieniowa instalacji wodnej


| Prosze opiszcie mi jak wygląda próba cisnieniowa instalacji wodnej i co.
Mój
| instalator napompował 7,5 bara powietrzem i zostawilismy to na całą noc.
| Wiem, ze powietrze sie ochładza i cisnienie może się zmniejszyć, ale czy
| spadek ciśnienia o 1 bar to nie za duzo? Dodam, że trudno jest okreslić
| miejsce wycieku bo w żadnym miejscu nic nie syczy.

Mój instalator powiedział, że robi tylko próby z wodą, bo łatwiej znaleźć
usterkę. Może namówisz swojego na zmianę taktyki?


W ogole jak mozna robic proby cisnieniowe powietrzem??? Przeciez jak
sie w cala objetosc instalacji powietrza pod nielichym cisnieniem
nadmucha i nie daj Boze cos trzasnie to energia wyzwoli sie nielicha -
moze korkiem z mufy pirzgnac. moze dziure jak zloto w scianie
wyrwac... Tylko woda, zwlaszcza jesli bada sie wieksze objetosci - a
juz jak jest jakis zbiornik to uzycie powietrza jest samobojstwem!





Temat: "Ogrzewacz przepływowy" na ang.


| A w takim razie jak sie po angielsku nazywa taki ze zbiornikiem i ze
| swobodnym
| wypływem?

Jak jest ze zbiornikiem to nie stosuje sie swobodnego wyplywu z uwagi na
mozliwosc wycieku wody, ktora zwieksza objetosc w wyniku ogrzewania.


Owszem stosuje się, mam w domu dwa takie bojlery.
I masz rację, trochę wody się ulewa właśnie z powodu
rozszerzania, a instrukcja obsługi uspokaja, że to normalne.

Taki bojler ze swobodnym wyplywem jest tanszy,
lzejszy i chyba bezpieczniejszy od cisnieniowego.

Pozdrowienia,
Leszek L.





Temat: głębinowka - czy ja dobrze kumam? (troche banalne)
Witam.

Jak zrobic aby moc, podlewajac ogrod, przestac podlewac i nie wyłączac pompy
głębinowej?

Mam wąż podłączony bezposrednio do pompy wiszacej w rurze, jak zamkne wode
pistoletem to pompa dalej pracuje i pompuje wode do weza i moze go rozerwac.

Wiec potrzebny jest jakis wyłącznik hudroforowy (cisnieniowy) ktory wyłączy
pompe. Tak? Czy tym wyłącznikiem jest sam zbiornik hydroforowy?

Gdzie moge taki kupic? W sklepach sa tylko hydrofory (zbiornik z pompą)!
Ile to kosztuje?

pozdrawiam

Bart





Temat: Solina 800

że rufa jest zbyt przegłębiona
Nie umiem jeszcze odpowiedzieć na to pytanie, być może masz rację, ale odpowiem na to po tej niedzieli.
W dziobowych zbiornikach było niewiele wody bytowej, może zalanie zbiornika nieco poprawi trym.
Z kolei na innej fotce (zamieszczam) tego przegłębienia tak nie widać. Mogę oznajmić inną radosną wiadomość.
Przy małym wietrze (większego nie było) puszczałem ster i łódka płynęła sama - to bardzo cieszy.

Teraz trochę o technice. Armator zadbał o solidną instalację elektryczną i pomiarową. Monitorowany jest stan prądu, wody i paliwa.
Poszczególne obwody są solidnie zabezpieczone. Gniazda zapalniczek są przy tablicy oraz przy jaskółkach każdej koi aby załoga
wzajemnie sobie nie przeszkadzała. Są trzy akumulatory: Rozruchowy, windowy i bytowy oraz inteligentny system ich ładowania.
Jest ciśnieniowa pompa wodna, jest pompa zęzowa. Są dwa wentylatory solarowe (w kabinie i wc), jest ogrzewanie.

Kambuz: rzeczywiście nie ma tam miejsca do np przygotowania kanapek, takie było założenie. Na łódce będzie pływała w większości
męska załoga bez zacięcia kambuzowego. Za to stół w kabinie jest ogromny, jest też rozstawiany stolik w kokpicie. Jest też składany
mały stolik nawigacyjny. Uchwyty na napoje, to już moja fobia. Ja zawsze coś piję (niekoniecznie piwo) a łódka ma być zawsze
w gotowości do manewrów, przechyłów itp. Takie uchwyty znakomicie ułatwiają porządek na łódce i są w takim miejscu
że w niczym nie przeszkadzają. Są w zasięgu ręki sternika i załogi.



Temat: Gotujący się płyn chłodniczy
Winą też może być sama nakrętka w zbiorniku wyrównawczym. Jeśli masz układ
chłodzenia ciśnieniowy ( można to sprawdzić patrząc na korek- ma dwa
zaworki) to zaworki w korku są nieszczelne i w miarę rosnącej temperatury
rośnie ciśnienie, które powoduje, że ciesz gotuje się i ucieka przez
nieszczelny zaworek - ja tak właśnie miałem.

Układ chłodzenia ciśnieniowy pracuje na tej zasadzie, że tworzy się
ciśnienie w obiegu, które powoduje, że ciesz wrze dopiero w wyzszej
temperaturze

Pozdrawiam
Porky


Jadąc dzisiaj rano do pracy, zauważyłem że nie działa ogrzewanie. Po
jakimś
czasie zaczął gotować się płyn chłodniczy - temperatura około 120 C. Z
układu chłodzenia przez nakrętkę na zbiorniku wyrównawczym wyciekło 1,5
litra płynu. Płyn był wymieniany około rok temu na Borygo, w tym czasie
dolałem pewnie nie dużo więcej jak 0,5 litra wody destylowanej.
Jeśli coś przymarzło w układzie, co nie pozwala na krążenie cieczy w dużym
obiegu to może dolanie koncetratu i ogrzanie samochodu pomoże.
Jeśli to problem termostatu, to czy w takim wypadku nie działałoby
ogrzewanie.
Samochód to Audi 80 B3.
Może ktoś ma pomysł co może być tego przyczyną.

Pozdrawiam






Temat: Testowanie dorobionego kartusza. Jak? Prześwietlać??
firek7

Trzeba zacząć od podstaw.
Czy wiesz jak się liczy zbiorniki cienkościenne, bo do takiej kategorii zbiorników zaliczane są kartusze?
Jeśli nie do zaraz ląduj z nosem w książce od wytrzymałości materiałów. To podstawa.

Jeśli już umiesz to policzyć, i wiesz jakie parametry cię interesują, to szukasz odpowiedniej rury, z gatunku stali która spełnia odpowiednie wymagania wytrzymałościowe. Nie może to być byle jaka rura kupiona np w markecie.
Przy zakupie rury musisz dostać atest producenta. Jeśli sprzedawca czegoś takie nie może ci dać, to szukaj innego sprzedawcy, rura musi być dobra i pewna, a nie najtańsza. Musisz sie liczyć również z tym, że krótszej rury jak 6m nie kupisz.

Na stronach UDT masz wytyczne dotyczące jakie wymogi muszą być spełnione. Wczytaj się w nie dokładnie. Kartusze o współczynniku 50 litr*bar mieszczą sie w grupie B zbiorników, i nimi UDT się nie interesuje.

Jak sprawdzić ciśnienie.
Najprościej - zalać kartusz wodą i podpiąć do korków świeżo nabitą butlę. Wykonasz wtedy próbę z ciśnieniem którą miałeś w butli. W przypadku nieszczelności masz prysznic. Wykorzystuje się fakt, że ciecze są nieściśliwe, czyli nie absorbują energii. dlatego próby ciśnieniowe wykonuje się przez zalanie.

Aby zbadać większym ciśnieniem musisz wykonać przekładnie, czyli coś w rodzaju prasy hydraulicznej. Od strony cieczy masz małą powierzchnie, od strony powietrza dużą. Wtedy jesteś wstanie przeprowadzić próbę znacznie wyższymi ciśnieniami.

Jeśli planował byś wykonać kartusz o większym współczynniku od 50 litr* bar, to nie ma takiej opcji aby zaistniał on bez certyfikatu CE.



Temat: Oczkoterrarium:P
witam wtrącę coś o moim rozwiązaniu czystości wody.mam 7 dużych czerwonolicych od 5-9 lat na zimę oczywiście są w domu mam 500 litrowy zbiornik w środku tylko pompa wyciągnięta z oczka do tego sterylizator i filtr ciśnieniowy też z oczka przez cały okres zimowy bez potrzeby wymiany wody a latem oczywiście na podwórko miałem kiedyś taką wanienkę 170 l(nawet gdzieś leży )ale problem z utrzymaniem czystej wody to była tragedia a przecież żółwiki rosną i rosną pozdrawiam



Temat: CO2 Energy Mixer Ferplast
Niedawno kupiłem taki zestaw FERPASTA za 110 zl na allegro,w sklepie widzialem po 130,podlaczylem go do bombrowmi bo oryginalna butelka jest za mala,dziala on na zasadzie takiej ze miesza w pojemniku CO2 ,mam jednak jedno ale,w momencie wlaczenia go zaczyna sie w zbiorniku zbierac CO2 ktory sie fajnie miesza ,z czasem gazu z pojemniku jest coraz wiecej,az po godzinie lub dluzej wypelnia cały pojemnik,dziala on zasadzie wypychania mieszanki z pojemnika przez gabke,ale tak naprawde to nie wiemy ile CO2 dostaje sie do wody na poczatku ,kiedy jest go mniej oraz pozniej kiedy jest go duzo,w przypadku butli cisnieniowej CO2 mozna sobie wpuscic CO2 od razu do pelna ,ale jesli ktos jej nie to i korzysta z bimbrowni to proces napełniania trwa nawet 2-3 godziny przy jednym bablu na sekunde i niewiem czy wtedy do wody dostaje sie tyle samo gazu niz pozniej kiedy sie pojemnik juz sie napelni.Po prostu wiemy ile gazu nam wchodzi a nie wiemy ile wychodzi,zwlaszcza przed napelnieniem pojemnika.ALe i tak uwarzam ze jest lepszy niz jekies dyfuzory TETRY.Choc podlaczenie CO2 przez filter jest napewno dokladniejsze ,bo to co welci to zaraz wyleci,a w ferplascie tego nie wiesz.Ale z moich pomiarow PH wynika ze jest dosc wydajny,przy malym zbiornika nawet za bardzo,ale ja na razie nie mam ryb,wiec jest OK.



Temat: głębinowka - czy ja dobrze kumam? (troche banalne)


Mam wąż podłączony bezposrednio do pompy wiszacej w rurze, jak
zamkne
wode pistoletem to pompa dalej pracuje i pompuje wode do weza i
moze
go rozerwac.


To chyba najmniejszy problem. Dużo powazniejszym jest możliwośc
zarżnięcia samej pompy.


Wiec potrzebny jest jakis wyłącznik hudroforowy (cisnieniowy)
ktory
wyłączy pompe. Tak?


Tak, można tak zrobic w najprostszej wersji: wyjście z pompy do
szlaucha, po drodze hydrostat, jak puszczasz cyngiel od
podlewania, hydrostat stwierdzi wzrost ciśnienia i wyłączy pompę.
Jeśli pompa mała, może ją wyłączać bezpośrednio, jeśli większa,
potrzebny będzie jeszcze stycznik.
Ale jesli masz miejsce, lepiej byłoby zrobic normalny hydrofor.
Czyli dorzucić jeszcze zbiornik. Który będzie stabilizował
cisnienie wody i zapewniał dużo bardziej komfortowe warunki pracy
pompie.

J.





Temat: 700l - Grzegorz Kochanski
AKWARIUM 700L
OSWIETLENIE:
-4x96, 2x40,4x65,w sumie 730 W.(sterowane przez timer 11 godz).
-6x1 watt lunar light,niebieskie diody emitujace swiatlo w nocy.(sterowane przez timer).
NAWOZENIE:
-Co2 butla wysoko cisnieniowa, regulator z elektrozaworem sterowany przez ph
controler.
-Nawozy Leaf Zone,Flourish.
PODLOZE:
-Drobny piasek zmieszany z grubszym i specjalnym substratem do roslin.
FILTRACJA:
-Filtr zewnetrzny przelewowy,wbudowane w srodku akwarium dwa zbiorniki overflow poloczone z megaflow sump
okolo 90l.
-Fiiltr kubelkowy zewnetrzny ''Rena Filstar Xp 3.''
-Filtr wewnetrzny powerhead.
PODMIANA WODY:
-Okolo 35% co 2 tygodnie (woda do podmiany z filtra RO).
OGRZEWANIE:
-Acura 1000 (300 Watt z termostatem).
PARAMETRY WODY:
-Ph:6.70-6.90
-Temperatura 25-26*C
FLORA:
-Anubias bateri
-Anubias nana
-Onowodek boivina
-Rogatek sztywny
-Rozdzyca pospolita
-Zwartka becketta
-Didiplis diandra
-Zabienica amazonska
-Hemianthus micranthemoides
-Limnofila bezszypulkowa
-Mikrozorium oskrzydlone
-Lotos tygrys i czerwona i zielona odmiana
-Wglebka wodna
-Rotala okraglolistna
-Rotala wallichii
-Ligrophila polysperma
-Pistia stratiotes
-Nyphaea stellata
MCHY:
-Christmas Moss.
-Taiwan Moss.
-Java Moss.
FAUNA:
-Neon czerwony 30
-Rasbora klinowa 8
-Kosiarka 3
-Kirysek 4
-Kirysek panda 4
-Otosek 5
-Hypancistrus zebra 1
KREWETKI:
-Krewetka amano 30
-Krewetka red chery60
-Krewetka filtrujaca 4
-Ghost shrimps 10



Temat: 240l - Jarosław Chanek
Oto moj debiut , który poddaje waszej mam nadzieje konstruktywnej krytyce
poprzednie moje zbiorniki nie miały nic wspólnego z roślinnością gdyż
były to biotopy Malawi i Tanganika

Wymiary zbiornika : 120 x 40 x 50 daje to jakieś 190 l netto

Oświetlenie : 2 x 80 W lampy HQL 12 godz / dobe

Co2 : butla ciśnieniowa 1,5 kg podawany narazie przez kamień

Nawożenie : Planta Gainer
Podmiana wody 30 l / tydzień

Filtracja : jeden filtr aqua cler kaskada , jeden filtr wewnętrzny w przyszłości kubełek Tetry

Flora :
Microsorum 'narrow'
Microsorum pteropus
Microsorum pteropus 'Windel&oslash;v'
Monosolenium tenerum ("Pellia")
Vallisneria americana "gigantea"
mech jawajski

Fauna

15 - neonów inesa
10 - amano
2 - Atyopsis moluccensis "krewetka filtrująca"
10 - kirysków

Zbiornik ma dopiero jeden miesiąc i pomał dokupuje następne rośliny . To tyle a teraz czekam na wasze opinie



Temat: Przygotowanie korzenia
Na próchno i odpadające fragmenty korzenia mam lekarstwo - nazywa sie myjka ciśnieniowa karchera - usunie piasek, nalot, próchno i bardziej zmurszałe drewno. Podstawa to zrobić to przed rozpoczęciem gotowania, najlepiej po kilkudniowym namoczeniu.
Gotowanie korzenia w wodzie z węglanem sodowym robiłem w celu zmydlenia żywicy z drewna sosnowego a w przypadku drewna np. dębowego powoduje szybsze wygotowanie garbników i tym samym drewno niemal nie barwi wody. Spróbuj włożyć patyk drewna dębowego na tydzień do szklanki z wod i zobaczysz jaka robi sie zółto-brązowa zupa.

Jeśłi chodzi o rozkładanie się drewna w perspektywie czasu to masz słuszne obawy. Po 2 latach w zbiorniku konar będzie na pewno mniejszy. Nawet tak odporne drewno jak dębowe powoli ulega rozkładowi. Duży wkład mają tu krewetki, zwłaszcza babaulti (rainbow) lubią obgryzac korzenie, choć kto wie czy prowodyrem nie jest tu akurat ekipa pierowtniaków i bakterii w której gustują krewety



Temat: 300 l - Roślinne- Marek Myszor
WITAM ZBIORNIK PO CZTERECH MIESIĄCACH

OBJĘTOŚĆ:
300l
WYMIARY:
120cm x 50cm x 50cm jest wykonany z szyby 10mm na czarnym silikonie
OŚWIETLENIE:
4x39W T5 865 HO, 1x39W T5 Sylvania Aquastar, 1x39W T5 Sylvania Grolux,
na świetlówki założone są odbłyśniki Arkadia całość oświetlenia na układach elektronicznych.
Oświetlenie sterowane przez elektroniczne wyłączniki czasowe w sumie 12 godzin.
NAWOŻENIE:
Micro i Macro (PlantaActiv) oraz Fe własnej roboty co tydzień po częściowej podmianie wody.
CO2:
Z butli wysoko ciśnieniowej 9 godz./dobę + reduktor +zawór Festo + dyfuzor z drzewa lipowego 2 bąbelki/sekundę.
PODŁOŻE:
Żwir o granulacji od 2-6mm.
PARAMETRY WODY:
NO3-5mg/l, NO2-0mg/l, GH-4, KH-3, PH-6,8.
TEMPERATURA:
24 do 27 stopni C (grzałka Level 300W).
FILTRACJA:
Filtry zewnętrzne: Eheim 2213 (biologia), Fluval 205 (biologia), Fluval 104 (mechaniczny).
GATUNKI ROŚLIN:
Mech TAIWAN MOSS (Taxiphyllum alternans)
Mech Erect moss
Mech WEEPING MOSS
Microsorum pteropus 'Windelov'
Microsorum pteropus
Microsorum''Narrow''
Blyxa Japonia
Hemianthus micranthemoides(Hemianthus zwyczajny)
Ludwigia repens(Ludwigia płożąca)
Bolbitis heudelotii (Paproć Bagienna)
Aponogeton crispus

GATUNKI RYB:
Neon innesa – 10szt.
Neon czerwony – 10szt.
Neon czarny – 10szt.
Rozbora klinowa - 6szt.
Krewetki Caridina - dużo ?
Krewetki red cherry – dużo ?



Temat: 060l - Paweł Ciołek
wielkie podzikekowania dla Ducha za pomoc w przygotowaniu fotek i wstawienie na serwer

ZBIORNIK:
Akwarium ma wymiary 120x20x25(dł. x szer. x wys.) czyli 60l i jest wykonane z szyby 6mm na czarnym silikonie

OŚWIETLENIE:
2x30W 840 philips 865 osram 12 godzin

NAWOŻENIE:
akwarium nawozone cala seria PG pro woda z filtra RO

CO2:
reaktor eheima 1babelek na sek butla wysoko cisnieniowa

PODŁOŻE I DEKORACJE:
Żwir kwarcowy granulacji 3-5mm. Grubość podłoża około 3-5cm. Tło to przyklejona na stałe ciemno zielona okleina reklamowa.

WODA:
Temperatura 23-24*C.
ph 6,8
gh 4
kh 3
no2 0
no3 bliskie zeru
po4 bliskie zeru
fe 0,5

FILTRACJA:
stara konstrukcja filtra gabkowego napedzana napietrzaczem

FLORA :
1Heteranthera zosterifolia

2Rotala sp. 'Green'

3Blyxa japonica

4Glossostigma elatinoides

5Rotala rotundifolia

6Eleocharis acicularis

7Cabomba caroliniana

8Didiplis diandra

9Eusteralis stellata

10Rotala macrandra

11Limnophila aromatica

12Echinodorus tenellus

13Rotala wallichii

14Vesicularia dubyana

15Microsorum pteropus 'Windelov'

FAUNA:
krewetki amano 4 sztuki
krewetki red cherry 10 dorosłych duzo młodych
krewetki tiger 10 sztuk
krewetki bomble bee 3 sztuki
krewetki blue 4 sztuki
świderki duzo

Bylo to moje pierwsze akwarium na ktorym testowalem rosliny, krewetki, nawozy

podziekownia dla Bartka Lipczyńskiego za udostepnienie nowego nawozu do testów a jak sie sprawdza sami oceńcie



Temat: wyrzucanie wody


a sprawdzaliscie korek zbiornika plynu chlodniczego?? Podejzewam ze masz
cisnieniowy uklad chlodzenia wiec w tym korku powinien byc zworek , ktory
sie otwiera przy odpowiednim cisnieniu , jesli bedzie spier.... (tzn.nie
bedzie czymal) to nie ma sily zawsze Ci wywali wode.PSdo sprawdzenia tego
korka potrzebny jest taki przyzad, ale najlatwiej go od kogos na momet
pozyczyc i wtedy sprawdzic :))


Tia,kupilem nowke, to nie to:(((
Nara
Robass





Temat: wyrzucanie wody
a sprawdzaliscie korek zbiornika plynu chlodniczego?? Podejzewam ze masz
cisnieniowy uklad chlodzenia wiec w tym korku powinien byc zworek , ktory
sie otwiera przy odpowiednim cisnieniu , jesli bedzie spier.... (tzn.nie
bedzie czymal) to nie ma sily zawsze Ci wywali wode.PSdo sprawdzenia tego
korka potrzebny jest taki przyzad, ale najlatwiej go od kogos na momet
pozyczyc i wtedy sprawdzic :))




Temat: zbiorniczek wyrównawczy w N15
Z tego co wiem, to w układzie chłodzenia nie powinno stosować się wody. Nie tylko dlatego, że zamarza ale także dlatego, że wrze w temp. 100 stopni, nie wolno też dolewać płynu ani otwierać zbiornika wyrównawczego gdy silnik jest gorący. Ponadto ten układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym i wydje mi się, że sporo ryzykowałeś jadąc z nieszczelnym zbiorniczkiem wyrównawczym. Mogło dojść do przegrzania silnika, a wlewanie tak dużych ilości zimnej wody mogło doprowadzić nawet do pęknięcia bloku silnika.



Temat: kompresor - do czego jeszcze może służyć?


Czołem.
Zakupiliśmy kompresor (potrzebny był do urządzenia do pracy, więc tak czy
tak zakup konieczny. Z mety dokupiłem pistolet do pompowania kół (25 zeta) i
pistolet do piaskowania (wprawdzie pan mówił że tylko niezbyt duze
powierzchnie, bo to kompresor na takie rzeczy niezbyt wielki - wydajność
100l/min i zbiornik 25l.) - ok 50 zeta. Pistoletu do malowania niestety pan
już nie sprzedał :) - powiedzial ze to do sprężarek o wydajności 200l/min
:)). Do czego jeszcze może służyć taki kompresor? Czy można podłączyć do
niego myjkę ciśnieniową (tzn taką końcówkę która czerpała by z niego
sprężone powietrze, z dodatkowego baniaczka wodę z płynem  do mycia i
heja...) - gdzie coś takiego można by kupić?

Adam


Ja kupilem najtanszy kompresor w castoramie bo tez byl
potrzebny i pewnego dnia wymalowalem nim cala kotlownie razem
ze skladzikiem (jakies 50m^2) Fajnie kryje tylko reka boli bo
to jednak nie ta wydajnosc ale ogolnie polecem szczegolnie jak
jest nierowna powierzchnia.
A do czego jeszcze sie nadaje:
przedmuchiwanie rurek z wody na dworze, zeby nie porozrywalo zima
i do wszelkich prac budowlano remontowych :)





Temat: Próba ciśnieniowa... Jak ???


Sorki, jeszcze jedno.
KONIECZNIE sprawdź dopuszczalne ciśnienia dla podłączonych urządzeń
(głównie piec, naczynie przeponowe, zawór bezp.). Jeśli są niższe od
załozonego dla próby to należy je odłączyć.


        Tak, tak, teść mi opowiadał, jak to jeden fachowiec kiedyś robił próbę
ciśnieniową w dużym węźle ciepłowniczym przy podłączonym naczyniu
przeponowym - miał szczęście, że pompując rury był schowany za zbiornikiem
akumulacyjnym.....

A propos próby - u nas robił wszystko teść (jako, że w branży), wodę
pompowaliśmy do 0,6MPa - o ile dobrze pamiętam, stało to tak przez dobę.
Przez ten czas wskaźnik manometru nie raczył drgnąć i chwała teściowi za to
:-)


Pozdrawiam - JK.


Bartek





Temat: Z serii - co tu ma być?
Ta szafka z przodu jest u mnie ściągana do spania i rozkłada się to tak samo jak u ciebie do spania.Pewnie u Ciebie też była i została przez kogoś ,,zaadoptowana" bo nie widzę na szafkach przykręconej listwy do której można podwiesić stolik.Nie rozumiem do czego służy twój wyłącznik ciśnieniowy bo ta pompka którą widać nie wyciągnie więcej niż 1.3 bara.Instalacje w przyczepach są przewidziane do 1,5 bara.A jak napełniasz ten swój zbiornik?Dobrze ulokowany bo na mrozie nie zamarznie i blisko środka przyczepy.Trzeba będzie pomyśleć nad zbiornikiem,ale zastanawiałem się nad zewnętrznym panelem z wlewem wody i zamykanym na kluczyk.Acha olśniło mnie-przeciez dla takiego stolika nie potrzeba szafki.Kupujesz na allegro listwę (sprzedawana w komplecie-chwilowo jej nie ma)przykręcasz jedna listwę nad tymi poduszkami ,zamawiasz dłuższy blat stolika i masz to samo.Zauważyłem że rozkład wnętrza jest różny nawet w tych samych modelach przyczepy -chyba wynika to z konkretnego zamówienia przez klienta.Poza tym jak widzę masz jednak inne krany,może solidniejsze od moich.Jeśli mi coś wpadnie do głowy to napiszę



Temat: Mycie samochodu - piana aktywna


Trenuje ostatnio mycie samochody myjka cisnieniowa i chcialbym wykonywac je
bezdotykowo.


imo marne szanse na uzyskanie jakiegos super efektu...
Odpowiem na bazie swoich doswiadczen...

Mam pytania:

1. Czy jest to w ogole mozliwe (obecnie myje piana pH 7,5 f-my ALTO i po
myciu zostaje bialy nalot - trzeba wycierac szmatka) ?


Ja najpierw "myje" sama woda pod cisnieniem, jak juz zwilze to nakladam
piane, ale nie czekam bezczynnie, tylko lapie sie za szczotke i
klasycznie myje cala bude... potem splukuje pod cisnieniem i po sprawie,
acha - co do nalotu, ja na czas ostatecznego splukiwania wyjmuje wezyk
ze zbiornika z piana - moj karcher minimalnie pobiera rowniez ten plyn w
czasie pracy na wysokim cisnieniu i zostawal wowczas ten bialy nalot.


2. Jaka piana jest najlepsza (dobrze myje i nie niszczy lakieru).


ja uzywam jakiejs piany rozprawadzanej przez Wurtha.. ale nie mam
porownania... dziala jakos, ale bezdotykowe mycie nia sie nie sprawdza.


3. Woda ciepla czy zimna ?


ja z koniecznosci myje zimna...

imo mycie bezdotykowe dobre jest, jak chcesz pozbyc sie brudu tak  z
grubsza, jako mycie pod pozniejsze woskowanie to sie nie sprawdza.. albo
ta moja piana jakas kijowa :(

pozdrawiam Blyskacz





Temat: Mycie samochodu
w myjce cisnieniowej (przynajmniej takiej co ja mam) nie da się zamontować zbiornika z jakimś szamponem. Jedyne co można to pryskać wodą pod cisnieniem a potem pozostaje szorowanie auta gąbką lub szczotką i wiadomo że drobne ryski powstaną (takie które widać tylko w pełnym słońcu) lepsze są chyba myjnie bezdotykowe większa moc i nie trzeba szorować bo leci jakaś aktywna piana. Ostatnio korzystam z takich myjni a moja myjka ciśnieniowa służy mi do czyszczenia chodnika przed domem:)



Temat: Z serii - co tu ma być?
No, nie tak do końca...
Zbiornik ma ok 30l, ale wchodzi do niego ok 22l. Jest ze zwykłego plastyku. Wchodzą do niego trzy przewody: prawy, do wlewania wody (elektryczną, zewnętrzną pompką), środkowy, na którym jest wył. ciśnieniowy oraz lewy, przelewowy. Zbiornik nie jest hermetyczny - jak się przyjrzysz na zdjęciu, w kolanku rury przelewowej jest u góry otwór odpowietrzający. Wydaje mi się, że ciśnienie, czyli poduszka powietrzna tworzy się w stalowym bojlerku - zresztą wszystko dokładnie widać na zdjęciach...
Pzdr, Kuba



Temat: Czy dosieplac YTONG!!!!


To wszystko co piszecie wskazuje na olej, ale... podobno droższa jest
eksploat. pieca olejowego (po kazdym tankowaniu trzeba byłoby go na nowo
regulowac, sam piec jest drozszy + zbiorniki),


Cześć.
Nie wystąpi potrzeba każdorazowej regulacji kotła jeżeli zdecydujesz się na
zakupy oleju u jednego sprawdzonego dostawcy. Jeżeli firma jest solidna to
olej będzie trzymał parametry. Firmy niesolidne potrafią mieszać lepszy
olej z byle jakim (tańszym). Odbywa się to na następującej zasadzie: jedna
cysterna oleju z Petrochemii Płock, 3-4 cysterny oleju nie wiadomo skąd.
Razem z olejem z Płocka przychodzi aktualny atest i firma może twierdzić,
że sprzedaje olej płocki. Jest naturalne, że przy takiej technologii
preparowania nie są w stanie zapewnić odpowiednich parametrów oleju, każda
dostawa jest inna i trzeba regulować palnik.
Przy odpowiedniej obsłudze podczas tankowania można uniknąć wizyt serwisu.
Pierwsze to dobry olej (patrz wyżej) drugie to niedopuszczanie do
zatrzymania kotła z powodu braku oleju i w końcu wyłączenie kotła na czas
tankowania. Podczas tankowania ciśnieniowego z oleju robi "woda sodowa"
(pęcherzyki powietrza). Trzeba poczekać (około 2 godz.) żeby olej się
"ustał". W przeciwnym wypadku palnik się zapowietrzy.

Piotr Chudzicki

ICQ: 11211301





Temat: jakie rośliny, ile i gdzie ?
cześć,
To mój pierwszy post z pytaniem ( i prośbą o pomoc).
Zakładam akwarium 160L (100x40x40) i prosiłbym Was (zwłaszcza Emi i Roberta) o pomoc w doborze roślin.
Jakie będą parametry w moim akwa?
- oświetlenie 3x30W (1xaquarelle i 2x tld 965 ew. zamienniki osram'a),
- woda temp ok 25-26st, KH 4-5, pH ok 6,5, będę dodawał garbniki (wywar z torfu),
- podłoże prawdopodobnie bazalt 3-5mm,
- filtr zewnętrzny (prawdopodobnie Fluval 205),
- nawożenie co2 z butli ciśnieniowej (zainstaluje dopiero w jakiś miesiąc po zalaniu zbiornika),
- w akwa będzie znajdował się na pewno jeden duży korzeń i może jakieś mniejsze oraz skorupy kokosa,
Nastawiam się na biotop Ameryki Pd. jednak chyba go trochę zakłócę wpuszczając np krewetki Red Cherry.
Co do ryb, to bardzo wstępnie planuje:
- stadko neonków (prawdopodobnie Innesa),
- stadko żałobniczek,
- kilka gupików,
- parkę ramirezek,
- możliwe że prętniki (WIEM: to już azja),
- i jakieś stworzonka lubiące glony - ktoś mi odradzał zbrojniki niebieskie bo rośliny ucierpią - może zatem kosiarki lub otoski.

Chciałbym aby w moim akwarium było sporo pieknej, soczystej zieleni. Między nią jakiś akcent z czerwienią . Z przodu marzy mi sięł adny "trawniczek". Na korzeniu epifity i rośliny pływające na powierzchni - ale nie za dużo aby światła za bardzo nie tłumiły.

To chyba z grubsza tyle. Takie mam wyobrażenie o moim przyszłym akwarium - a co z tego wyjdzie... ?



Temat: [112l] Roślinny Underground
Witam
zbiornik roślinny 112L - profilowane

Oświetlenie:
2x18 sylvania aquastar
2x24 sylvania aquastar
wszystko na statecznikach elektronicznych

Ogrzewanie:
grzałka aquel 100w z termostatem

Filtracja:
filtr tertatec ex 700 bio biobale ,gabka aquael drobna, ceramika,gąbka , filtr oczyszczania powierzchni Fluval Surface Skimmer

Parametry wody
Brak danych........ dawno nie mierzyłem

Podłoże:
nawóz sera,żwir drobny 1/2 kólki gliniane zwir 2/5 zmieszany z floranem

Nawożenie:
PGP Makro,Mikro,+ ferrero Co2 butla cisnieniowa 1,5 kg /do podmian Safe Water

Flora : na dzień 03.12.2007
Microsorium pteropus
Microsorium narow
Rotala Rotundifolia ? indica
Ludwiga repens - green
Heteranthera zosterifolia
Micranthemu umbrosum
Glossotigma Elantenoides

Fauna:
Obecnie
White Pearl ?
red fire ?
cardina cf babaulti? zielone / brązowe
15x Neon Inessa
10x Neon Czerwony
5 x Pielęgniczka Ramireza
8 x Microrasbora sp Galaxy
2 x Zbrojnik niebieski +kilka małych
2 x kosiarka - Crossocheilus siamensis
1x gupik





Temat: zagotowałem SC900


witam!
zagotowałem płyn chłodzący w SC900... testowałem czy właczy się
dmuchawa... cały zbiorniczek wyrównawczy się opróżnił, czy można dolać
płynu do zbiorniczka, czy trzeba odpowietrzać cały układ chłodzący... czy
Ktoś wie? i drugie, testowałem na odkręconym korku od zbiorniczka
wyrównawczego, czy gdyby był zakręcony to któryś przewód by strzelił, czu
może SC900 mają jakieś zabezpieczenia przed zagotowaniem?


Po co było korek odkręcać ? To jest układ ciśnieniowy żeby to poprawnie
działało musi być korek zakręcony. Jak odkręcisz ew będziesz miał
nieszczelny układ chłodzący to woda będzie się gotować. Jeżeli termostat
przy zakręconym zbiorniku się otwiera i załącza wentylator to nie rób takich
testów. Uszkodzisz silnik (uszczelka pod głowicą).





Temat: Zagadki ogólnotematyczne
zaliczam.
Nazywa się to kafetierka (ale są jeszcze z przynajmniej 3 inne nazwy) i ta na zdjęciu jest tylko do parzenia kawy W dolnym zbiorniczku znajduje się woda, która gotując się-paruje, pod ciśnieniem przechodzi przez filtr z ubitą kawą, a następnie dostaje się do górnego zbiornika już jako kawa do picia:) Taki prototyp ekspresu ciśnieniowego



Temat: 250 l - BN/T - Aquario
Witam :
Akwarstyka zajmuje sie juz 14 lat, a interesuje jeszcze dluzej. Zaczolem od sloika w ktorym plywala zalobniczka. Po jakims czasie przypomnialem sobie ,ze mamy 30 l akwarium ktore tato mial mi kiedys zalozyc lecz nie zrobil tego bo rodzila sie moja siostra, a dostep do aklcesorii akwarystycznych byl utrudniony. Namowilem wowczas rodzicow i tak zalozylem pierwsze prawdziwe akwarium,to bylo dokladnie 14 lat temu. Po 3 latach zalozylem zbiornik 85 l na ktorym rzeczywiscie uczylem sie biologi zycia wodnego. W tamtym roku <dopiero>
pozwolilem zalozyc sobie akwa 250l .

Parametry:

Pojemnosc- 250l
Wymiary- 100x50x50
Oswietlenie- swietlowki LT 4x39W
Filtracja- JBL 250 Cristal Profi
Podłoze- ziemi ogrodnicza a na niej jakies 3 cm zwiru
Woda- kranowka zmiekczana kationitem GH 6 N , Ph 6,6
Temperatura- okolo 27 st C
Nawozenie- Planta Activ Makro i Mikro CO2 butla cisnieniowa

Akwarium.jpg  Description:



Temat: 140 l - Dawid Michałowski (odsłona druga)
Witam!
Oto parametry zbiornika:

Objętość - 140 l
Wymiary - 80x50x35 cm
Oświetlenie - 3x 18 W świetlówki T8
Nawożenie - SZ + K2SO4
CO2 - z butli ćiśnieniowej
Podłoże - żwir
Parametry wody - w stopce
Temperatura - 25 st. C
Filtracja - Aquael FZKN 150 (kubełek)
Gatunki roślin - kryptokoryny; nevilli, wendeti, undulata, bacopa caroliniana, nużaniec amerykański



Temat: 120L-Michał Szpakowski
Moze nie jest to jeszzce ideał, ale już jest coraz to lepiej

Akwa ma wymiary 46/46/60 Dł/szr/wys co daje około 120 litrów

oświetlenie stanowi lampa HQI z żarnikiem 75 watt

zbiornik jest nie nawożony a jak tak to tylko w sposób naturalny (przez ryby)
CO2 jest zamontowane butla ciśnieniowa z kloszem na końcu (potem postaram sie zmienic ale to dopiero plany)
Woda jest z filtra RO mieszana w proporcji 2:1 z kranówką
filrt to fluwal 204
temperatura 25stopni

Rośłiny:
1. Echidonorus ocelot
2. Echidonorus sp.?
3. Echidonorus amazonicus
4. Nymphaea lotus (zenkeri) -narazie bardzo mały
5. Nymphaea pubescens

Ryby:
1. Anomalochromis Thomasi - parka
2. Pelvicachromis teaniatus
3. stary skalar
4. 3kiryski
5. 2 vitaty
6. 2 Ancistrus dolichopterus
6. KOsiarka
7. dwie rozbory



Temat: zagotowałem SC900


| witam!
| zagotowałem płyn chłodzący w SC900... testowałem czy właczy się
| dmuchawa... cały zbiorniczek wyrównawczy się opróżnił, czy można dolać
| płynu do zbiorniczka, czy trzeba odpowietrzać cały układ chłodzący... czy
| Ktoś wie? i drugie, testowałem na odkręconym korku od zbiorniczka
| wyrównawczego, czy gdyby był zakręcony to któryś przewód by strzelił, czu
| może SC900 mają jakieś zabezpieczenia przed zagotowaniem?

Po co było korek odkręcać ? To jest układ ciśnieniowy żeby to poprawnie
działało musi być korek zakręcony. Jak odkręcisz ew będziesz miał
nieszczelny układ chłodzący to woda będzie się gotować. Jeżeli termostat
przy zakręconym zbiorniku się otwiera i załącza wentylator to nie rób takich
testów. Uszkodzisz silnik (uszczelka pod głowicą).

--
MS


Od dawna mam klopoty  (CC900) z czujnikiem temperatury ktory nie wlacza
wentylatora,a jezeli juz to jak sie gotuje. Oczywiscie czujnik 2X
wymienialem, odpowietrzalem uklad i nic! W koncu zamontowalem w poblizu
kierownicy wlacznik (rownolegle do czujnika w chodnicy i zalaczam
recznie jak trzeba. (na szczescie w CC900 jest wskaznik temperatury.
Mysle aby czujnik wstawic tam gdzie temperatura szybciej osiaga 90C.
A moze ma ktos inny pomysl?
Rylen





Temat: pytanie o skuteczny sposób przetaczania co2
Witam
Koniecznie upuść trochę gazu jeśli masz wyraźnie więcej niż "fabryka zakładała". Przy schładzaniu "ciśnieniowym" kartusz może się oziębić do bardzo niskiej temp. ( -40, -50*C) wówczas istnieje niebezpieczeństwo , że wypełnisz go prawie w 100% objętości ciekłym CO2. Po ogrzaniu do temp. otoczenia - może go najzwyczajniej rozerwać! (o ile nie ma w nim żadnych bezpieczników). Ja zawsze używam wagi (i tutaj wystarcza taka kuchenna - elektroniczna , zakupiona choćby w jakimś markecie) do kontroli stopnia napełnienia kartusza. W praktyce powinieneś mieć zbiornik wypełniony ciekłym CO2 najwyżej w 2/3 jego całkowitej pojemności. Gęstość ciekłego CO2 to ok 1,06 g/cm3 (czyli w przybliżeniu gęstość wody ) . Przeliczenia są więc proste... .
Pozdrawiam
Krzysztof



Temat: Skąd miniaturowy kompresor powietrza zamiast , spr. powietrza ze skleu.
U mnie w piwnicy stoi od trzech lat wlasnej roboty sprezarka na dwoch
agregatach od lodowki, ze zbiornikiem powietrza od ciezarowki (wiec jest
"etatowy". atestowany), wylacznikiem cisnieniowym bodajze LCA-2 z
Grudziadza, reduktorem cisnienia i zaworem bezpieczenstwa. Wielkie bydle z
tego ustrojstwa, zajmuje cala przestrzen miedzy skrzynka na kartofle a
regalem. Niestety do 10bar dochodzi chyba w 5 minut, ale jakby miala np.
cylinder od Kamaza lub Liaza (bo Stary, Jelcze itp. mialy chlodzone woda- co
jest dosc klopotliwe) to by szlo zalozyc- i do tego silnik 3fazowy 1,5 albo
2,2kW.




Temat: kompresor - do czego jeszcze może służyć?


Czołem.
Zakupiliśmy kompresor (potrzebny był do urządzenia do pracy, więc tak czy
tak zakup konieczny. Z mety dokupiłem pistolet do pompowania kół (25 zeta)
i pistolet do piaskowania (wprawdzie pan mówił że tylko niezbyt duze
powierzchnie, bo to kompresor na takie rzeczy niezbyt wielki - wydajność
100l/min i zbiornik 25l.) - ok 50 zeta. Pistoletu do malowania niestety
pan już nie sprzedał :) - powiedzial ze to do sprężarek o wydajności
200l/min :)). Do czego jeszcze może służyć taki kompresor? Czy można
podłączyć do niego myjkę ciśnieniową (tzn taką końcówkę która czerpała by
z niego sprężone powietrze, z dodatkowego baniaczka wodę z płynem  do
mycia i heja...) - gdzie coś takiego można by kupić?

Adam


W markecie np castoramie można kupić za 52-79 zł w zależeności od producenta
zestaw końcówek do kompresora. W tym zestawie masz: wąż z szybkozłączkami
2m, pistolet do pompowania kół, pistolet do przedmuchiwania, pistolet
lakierniczy i pistolet do ropowania - właśnie taki przyrząd do mycia.
Do napędu narzędzi pneumatycznych faktycznie taki kompresorek jest zbyt mało
wydajny, ale spokojnie można go uzywac do czyszczenia różnych narzędzi i
osprzętu powietrzem, przedmuchiwania rur o małych przekrojach po pracach
montażowych, świetnie się nim dmucha balony na imprezę dziecka (sprawdzone
!!!)  :)), do lakierowania drobnych elementów też jest całkiem ok, w
castoramie za ok 40 zł można kupić aerograf - jeśli masz czas i chęci możesz
się nauczyć malować różne artisticzne rzeczy





Temat: tuning QB78
Witam!! najprosciej kupic szybkozłączke cisnieniową z zaworem, i dokręcic do istniejącej nakrętki z przebijakiem---tylko oczywiscie trzeba odkręcic przebijak, i troszke zmodyfikowac szybkozłączke

Ja w szybkozłaczce uciołem częsć do mocowania wężyka tak, aby zostało ok. 8mm --tak na grubośc 2 gumowuch podkladek chydraulicznych(te do zaworkow do wody w kranie) , grubosc nakretki odQB , i jednej stalowej podkladki z tak zawnym "duzym miesem'' fi 6mm.

W szybkozłączce jest otwor ok. 5mm-trzeba go nagwintowac na gwint 6mm --najlepiej wtedy rozebrac szybkozłączke , aby nie dostaly sie do niej opiłki.

Następnie trzeba przygotowac śrube M6 o dlugosci gwintu ok.10-12mm z otworem przez całą dlugośc fi3mm. Wykorzystałem do tego celu śrube imbusową.
W nakrętce od QB trzeba też powiększyć otwor przez kory był przykręcony przebijak z uszczelką--potrzebne wiertło ok.8mm--zaleznie od typu szybkozłaczki. Dobże by tez było, aby uszczelka wewnątrz nakretki była idealnie dopasowana do krawędzi--wtedy po solidnym dokreceniu mamy dosyć mocno uszczelniony zbiornik.

Jak dotre do domu , to spiszę dokładnie typ i producenta szybkozłaczki, i postaram sie zrobić fotki.

W każdym razie wyglada to dosyć przyzwoicie, i co najwazniejsze spełnia swoje zadanie



Temat: Dlaczego woda jest pod ciśnieniem?
Gdy korek chodnicy rozwalił mi się ze starości, a ścislej zawór
wypuszczający płyn do zbiornika wyrównawczego pod określinym
ciśnieniem, to po prostu wywaliłem ten zaworek i zostawiłem sam korek.

Nie zauważyłem zadnych ujemnych skutków, a dodatni owszem, jest:
zmniejszyły się drobne wycieki w fazie nagrzewania silnika.

Pytanie zatem: po co jest ten ciśnieniowy zaworek? Czy chodzi
może o wyższą temperaturę wrzenia w wyzszym cisnieniu?





Temat: kompresor - do czego jeszcze może służyć?
Czołem.
Zakupiliśmy kompresor (potrzebny był do urządzenia do pracy, więc tak czy
tak zakup konieczny. Z mety dokupiłem pistolet do pompowania kół (25 zeta) i
pistolet do piaskowania (wprawdzie pan mówił że tylko niezbyt duze
powierzchnie, bo to kompresor na takie rzeczy niezbyt wielki - wydajność
100l/min i zbiornik 25l.) - ok 50 zeta. Pistoletu do malowania niestety pan
już nie sprzedał :) - powiedzial ze to do sprężarek o wydajności 200l/min
:)). Do czego jeszcze może służyć taki kompresor? Czy można podłączyć do
niego myjkę ciśnieniową (tzn taką końcówkę która czerpała by z niego
sprężone powietrze, z dodatkowego baniaczka wodę z płynem  do mycia i
heja...) - gdzie coś takiego można by kupić?

Adam




Strona 1 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 119 rezultatów • 1, 2